Per 10 oktober 2025 geldt een nieuwe Europese verordening voor politieke reclame. Hierin staan onder andere de voorwaarden om mensen te mogen benaderen met gerichte (getargete) online politieke reclame. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een leidraad opgesteld om organisaties te helpen voldoen aan deze nieuwe regels voor gerichte politieke reclame.

Anderen lazen ook

  • De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) zijn overeengekomen de juridische procedure te beëindigen naar aanleiding van het arrest van het Hof van Justitie in 2024. De KNLTB erkent dat het anders had moeten handelen [...]

  • De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) legt Experian Nederland (Experian) een boete op van 2,7 miljoen euro. Experian leverde tot 1 januari 2025 kredietbeoordelingen over mensen aan haar klanten. Daarvoor verzamelde het bedrijf gegevens over bijvoorbeeld negatief betaalgedrag, openstaande schulden of faillissementen. [...]

  • Per 10 oktober 2025 geldt een nieuwe Europese verordening voor politieke reclame. Hierin staan onder andere de voorwaarden om mensen te mogen benaderen met gerichte (getargete) online politieke reclame. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een leidraad opgesteld om organisaties te [...]